Veelgestelde Vragen

Teamevents

1Waarom is teambuilding belangrijk voor mijn team?
Teambuildingactiviteiten dragen bij aan een betere samenwerking, vergroten het vertrouwen en versterken de communicatie binnen je team. Dit bevordert niet alleen de teamdynamiek, maar draagt ook bij aan een positieve werkomgeving. Door samen uitdagingen aan te gaan en successen te vieren, voelen teamleden zich meer betrokken en gewaardeerd. Wanneer medewerkers zich verbonden voelen met hun collega's en de organisatie, zijn ze meer geneigd om langdurig bij te dragen aan het succes van het team en de organisatie.
2Welke activiteit kies ik voor mijn team?
De keuze voor activiteiten hangt af van het doel dat je wilt bereiken. Een ‘Vergaderbreak’ van ongeveer een uur is ideaal als energizer om de concentratie te verfrissen en de energie van het team te verhogen. ‘Teambuilding Activiteiten’ zijn altijd perfect als bedrijfs- of teamuitje; voor de gezelligheid en om de onderlinge band te versterken. Wij selecteren onze teambuildingactiviteiten en instructeurs op kwaliteit; als je specifiek wilt werken aan samenwerking, communicatie en het vertrouwen binnen het team ben je bij JBteamevents aan het juiste adres. Voor teams die specifieke thema’s of uitdagingen willen aanpakken, bieden ‘Teamcoaching Activiteiten’ gerichte inzichten en professionele coaching.
3Hoe organiseer ik handig en snel een succesvolle teamdag?
Een teamdag organiseren is eenvoudig met JBteamevents. Bepaal eerst jullie ideeën en wensen, zoals het doel van de dag, de datum en locatievereisten. Bekijk ons aanbod op de website voor inspiratie over teambuildingactiviteiten, vergaderlocaties en teamcoaching. Neem vervolgens contact op om jullie wensen te bespreken, zodat wij jullie een oplossing op maat kunnen bieden. Na bevestiging van de offerte regelen wij de rest. We zorgen voor een soepel verloop van de dag, zodat jij je kunt richten op je team en kunt genieten van een succesvolle teamdag.
4Kan het teamevent worden aangepast aan specifieke wensen?
JBteamevents levert maatwerk voor jullie ideale teamdag omdat we begrijpen dat elk team uniek is. We stemmen de activiteiten af op het doel of thema van jullie meeting en we bieden deze, indien gewenst, in het Engels aan. De duur van de activiteiten passen we aan op jullie agenda. Onze activiteiten zijn toegankelijk voor iedereen, met aandacht voor individuele behoeften. We denken graag mee over de juiste combinatie van activiteiten en dag begeleiding voor een doeltreffende invulling van een gehele teamdag. Mocht een specifieke activiteit niet in ons aanbod zitten, dan zoeken we graag naar mogelijkheden. Ook helpen we je bij het vinden van de perfecte vergaderlocatie. Samen maken we jullie teamdag onvergetelijk!
5Komt JBteamevents altijd naar de door ons gewenste locatie?
Absoluut! JBteamevents komt altijd naar de door jullie gewenste locatie om de teambuilding activiteit te verzorgen. Het grote voordeel hiervan is dat jullie geen reistijd kwijt zijn en niet met zijn allen de weg op hoeven tijdens jullie teamdag – een efficiënte én milieuvriendelijke keuze! Onze instructeurs werken door het hele land, of het nu op kantoor is, op een bedrijfsterrein of bij een vergaderlocaties. Heb je al een locatie in gedachten? Tijdens het boekingsproces controleren wij altijd of de beschikbare binnen- en/of buitenruimtes geschikt zijn voor de activiteit. Nog geen locatie gevonden? Geen probleem, wij helpen je graag met het zoeken en boeken van de perfecte vergaderlocatie!

Boeking

1Hoelang is een optie geldig?
Op basis van jouw offerteaanvraag plaatsen wij vrijblijvend een optie voor de gewenste activiteit op de afgesproken datum en tijd. Deze optie is 14 dagen geldig. Daarna vervalt de optie automatisch, tenzij jullie inkoopproces nog loopt en we hierover contact hebben gehad.
2Het aantal deelnemers is gewijzigd, wat nu?
Het aantal deelnemers kan tot 14 dagen voor het teamevent worden gewijzigd. Bij een toename in deelnemersaantal controleert JBteamevents of dit mogelijk is binnen de capaciteit van de locatie, het aantal begeleiders en de benodigde materialen. Bij een afname van het aantal deelnemers kan tot 10% kosteloos worden geannuleerd. Afhankelijk van jullie inkoopprocedure ontvang je een aangepaste factuur of een aanvullende factuur voor de minder- of meerkosten.
3De weersomstandigheden zijn ongunstig, wat nu?
Over het algemeen is slecht weer geen reden om de activiteit te annuleren. Immers: ‘There’s no such thing as bad weather, only unsuitable clothing.’ We denken graag mee over aanpassingen, zoals het wijzigen van het tijdstip, het plaatsen van een luifeltent of het verplaatsen naar een binnenruimte. Soms is het hierbij nodig de activiteit aan te passen. Het is handig om een vergaderlocatie te kiezen die zowel binnen- als buitenactiviteiten mogelijk maakt, zoals een landgoed, boerderij of hotel in de natuur. JBteamevents helpt graag bij het vinden en boeken van de ideale locatie in jullie regio.
4Ik moet de activiteit helaas annuleren, wat nu?
Bij annulering denken we graag mee over alternatieven, zoals het verplaatsen naar een andere datum of het opschorten van de activiteit om later een nieuwe datum af te spreken. Bij annulering tot 30 dagen vóór de uitvoeringsdatum wordt de factuur volledig gecrediteerd. Daarna brengen we een percentage van het factuurbedrag in rekening, zoals beschreven in onze Algemene Voorwaarden.

Veiligheid

1Hoe wordt de veiligheid tijdens een activiteit bewaakt?
Wij werken met ervaren instructeurs en zorgen voor voldoende begeleiding bij grote groepen. Daarbij maken we gebruik van deugdelijke materialen en beschikken we over de benodigde vergunningen. Bij activiteiten die een zeker risico in zich dragen, zoals boogschieten of werken met dieren, besteden we extra aandacht aan veiligheidsinstructies en het naleven daarvan.
2Hoe worden bijzondere omstandigheden beheerd?
Deelnemers dienen voorafgaand aan een activiteit relevante fysieke beperkingen of kwetsbaarheden te melden, zoals een beperkte conditie, herstel na een operatie of zwangerschap. Onze instructeurs kunnen hier dan rekening mee houden door extra begeleiding te bieden, taken binnen het team anders te verdelen of de activiteit aan te passen. Bij onvoorziene omstandigheden die de veiligheid van deelnemers, dieren en/of materialen in gevaar kunnen brengen, zoals onweer of hitte, kan de activiteit worden aangepast. In overleg kan deze bijvoorbeeld worden verplaatst naar een ander tijdstip, er kan een pauze worden ingelast of de activiteit kan in aangepaste vorm worden voortgezet.
3Wat gebeurt er bij onverantwoord gedrag?
Deelnemers die mogelijk zichzelf, anderen of dieren en materialen in gevaar brengen kunnen worden uitgesloten van verdere deelname. Hiervan kan sprake zijn bij roekeloos gedrag door zelfoverschatting, het negeren van veiligheidsinstructies en aanwijzingen van de instructeur, en bij het gebruik van alcohol of drugs voorafgaande aan de activiteit.
4Hoe wordt het welzijn van de dieren gewaarborgd?
Het welzijn van de dieren staat voorop: ze hoeven zich alleen te gedragen zoals past bij hun aard en karakter, wat de samenwerking juist zo boeiend maakt. Ze worden op een comfortabele en hygiënische manier vervoerd. Daarbij zorgen we dat we ruim op tijd op de gewenste locatie aanwezig zijn, zodat de dieren rustig kunnen acclimatiseren en wat kunnen eten en drinken. En voorafgaande aan de activiteit monitoren wij omstandigheden zoals onweer en hitte. Wanneer het welzijn van de dieren in het geding is, besluiten wij tot het verplaatsen van de activiteit naar een gunstiger tijdstip.

Facturatie

1Welke verzendmethoden voor facturen hanteert JBteamevents?
JBteamevents verstuurt facturen per e-mail, waarbij de factuur standaard wordt geleverd in PDF- en UBL-formaat. Dit maakt het eenvoudig om de factuur in jullie boekhoudprogramma op te nemen. Voor bedrijven of overheidsinstanties die gebruikmaken van e-Facturatie, kunnen wij op verzoek de factuur rechtstreeks via Peppol aanleveren.
2Werkt JBteamevents met e-Facturatie?
Ja, dat is mogelijk. Als jullie bedrijf of overheidsinstantie gebruikmaakt van e-Facturatie, kun je dit bij de acceptatie van de offerte aan ons doorgeven. Zo weten wij dat we de benodigde facturatiegegevens van jullie ontvangen, zoals het KvK- of OIN-nummer, het factuuradres en het e-mailadres voor verzending en het inkoopnummer dat op de factuur moet worden vermeld.
3Welk betaalmethoden zijn beschikbaar?
Bij ontvangst van de factuur kun je via de e-mail kiezen voor de optie ‘Betaal factuur online’. Klanten van ING, Knab, Bunq, ASN Bank en SNS Bank kunnen hiervoor gebruikmaken van een QR-code. Vanaf 1 januari 2025 is ook directe betaling via iDeal en creditcard mogelijk. Uiteraard kan de factuur ook gewoon in jullie boekhoudprogramma of e-facturatieproces worden opgenomen en binnen de betaaltermijn worden voldaan.
4Welke betaaltermijn hanteert JBteamevents?
JBteamevents vraagt vriendelijk om de factuur vóór de start van het teamevent te voldoen. De standaard betaaltermijn is 14 dagen. In overleg is aanpassing mogelijk. Bij boekingen die ruim van tevoren worden gemaakt, passen we de betaaltermijn doorgaans aan, zodat de vervaldatum vlak voor de uitvoeringsdatum ligt.

Contactformulier

Komt jouw vraag niet aan bod in deze lijst van veelgestelde vragen? Of wil je meer weten over onze teambuilding activiteiten, teamcoaching, of vergaderlocaties? We staan klaar om van je te horen!

Vul het contactformulier hiernaast in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Of je nu meer wilt weten over een specifieke activiteit, een offerte wilt aanvragen of assistentie wilt bij het organiseren van jullie ideale teamdag - we staan klaar om je te helpen.

    Wij staan klaar om je vragen te beantwoorden

    Bespreek je vragen over planning, combinatiemogelijkheden of specifieke behoeften van jullie team met ons, want teambuilding is maatwerk. We kijken er naar uit om samen een geweldige teamdag te organiseren!

    +31 (0)85 130 6991

    Stuur ons een e-mail